Как счетоводителят ви помага да стартирате собствен бизнес успешно?
Стартирането на собствен бизнес е примамливо. Имате идея, искате да я реализирате, но не знаете откъде да започнете. Четете, правите си план и решавате да опитате. Намирате адвокат, регистрирате фирма, наемате помещения – ако са ви необходими, купувате оборудване и сте готови да започнете. Да, и така може, но шансовете ви за успех са по-малки.
Препоръчваме ви, след като валидирате идеята си, и преди да регистрирате фирма, да поискате счетоводна консултация с опитни счетоводители.
Вижте кои начални стъпки е добре да изминете заедно, за да гарантирате летящ старт и стабилно развитие на бизнеса си.
1. Изготвяне на бизнес план
Доброто бизнес планиране е естествена част от управлението на всеки бизнес, независимо на какъв етап от развитието си е. Но е особено ключово за летящия му старт.
Счетоводна къща, разполагаща с екип от експерти, ще направи за вас бизнес план, който оценява рисковете, формулира целите, набелязва стратегиите, които трябва да използвате, за да ги постигнете. Той намалява значително риска от загуби и неуспех и ви помага да намерите по-добро финансиране.
2. Предварителна счетоводна консултация, данъчна и финансова консултация
Обичайна практика е да си регистрирате фирма сами или с помощта на адвокат. Това обаче крие своите рискове.
Предварителните разговори със счетоводител ще ви спестят грешно взети решения, които ще повлияят на бизнеса ви в дългосрочен план.
- Счетоводна консултация: определяте какъв тип дружество е най-добре да регистрирате. То влияе на разходите на фирмата, начина им на плащане. Счетоводителят ще ви помогне да разберете какви други документи, лицензи, патенти и разрешителни са необходими, за да стартирате дейността си напълно законно.
- Трудово-правна/данъчна консултация: с помощта на експертите от една добра счетоводна къща, сте наясно какви са задълженията ви към служителите и отговорностите по тяхното осигуряване и плащане на данъци. Това ви дава възможност да прецизирате бизнес плана си.
- Финансова консултация: счетоводителят ви помага да сте документално изрядни и да отчитате разходи, когато наемате/купувате помещения и оборудване; съдейства ви при избора на банка и пакет услуги, които ще е най-удачно да ползвате; дава ви насоки за кандидатстване за финансиране.
3. Регистриране на фирма и последващи счетоводни услуги плюс финансови и данъчни консултации
След като сте готови с бизнес плана и имате яснота какъв тип ще е дружеството, какви лицензи и разрешителни още ви трябват, какви ще са разходите ви, откъде ще търсите финансиране, коя банка ще ползвате, можете да поверите регистрирането на фирмата на счетоводителя, който ви е консултирал.
Препоръчваме ви да ангажирате пак същия специалист за извършването на всички счетоводни услуги. Счетоводителят е като лекаря – колкото по-добре ви познава, толкова по-ефективно може да предотврати възникването на проблеми и да ви помогне да поддържате бизнеса си в добра форма.
Счетоводителят ви помага да избегнете голяма част от подводните камъни при стартирането на бизнес. Той е съветник, на чиито познания и опит е важно да разчитате, за да вземете информирани решения, които ще влияят на дейността ви в дългосрочен план и имат пряко отношение към успеха ?.
Ние, счетоводна къща „Беникс“, помагаме вече 21 години на предприемачи, които искат да стартират и развият собствен бизнес. Доверете се на нашия екип от счетоводители и финансови експерти. Бизнес планиране, данъчни консултации, финансови консултации, счетоводни услуги – предлагаме ви цялата необходима експертиза и професионална ангажираност за успешно начало.